Mokslinio darbo/tyrimo tikslas
Pokario Vakarų Vokietijoje 1944–1950 m. atsidūrė iš Lietuvos pabėgusi didelė lietuvių tautos elito dalis, supratusi išsilavinimo reikšmę. Visapusiškai panaudodami ikikarinės nepriklausomos Lietuvos ugdymo patirtį, 1944–1950 m. Vakarų Vokietijoje gyvenę lietuviai sunkiomis ir neįprastomis sąlygomis ne tik atkūrė tarpukario Lietuvos viduriniojo ir aukštesniojo ugdymo sistemą, kurią sudarė vaikų darželiai, pradžios mokyklos, progimnazijos bei gimnazijos, bet buvo įkurtos ir kelios specialiosios (profesinės) mokyklos. Kryptingas Lietuvių tremtinių bendruomenės (LTB) Švietimo valdybos darbas ir mokytojų profesinis pasirengimas, entuziazmas bei pasiaukojimas lėmė Vokietijoje ekstremaliomis sąlygomis veikusių mokymo įstaigų profesinio parengimo lygį, adekvatų pokario sąlygoms ir tenkinantį daugelio lietuvių jaunimo profesinio rengimo poreikį.
Spausdinti