Mokslinio darbo/tyrimo tikslas
2021 m. rudenį ir žiemos pradžioje įvyko Vilniaus universiteto Taikomosios kalbotyros instituto Lituanistinių studijų katedros organizuojamas aštuonių paskaitų ciklas, remiamas Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pagal Lietuvių kalbos prestižo stiprinimo programą. Neabejotinai pačios populiariausios iš visų aštuonių paskaitų, sulaukusios daugiausia dėmesio, diskusijų ir noro pasidalyti sava patirtimi, buvo paskaitos apie dvikalbystę ir paveldėtosios lietuvių kalbos išlaikymą diasporoje. Šių paskaitų įkvėpta nusprendžiau dvikalbystės tema pasikalbėti su dvikalbių dukrų mama, Pietų Amerikos lituanistinės mokyklos (PALM) ikimokyklinio amžiaus vaikų mokytoja Jūrate Ragaišyte iš Kolumbijos. Norėjau paklausti jos, kaip sekasi kasdienybėje su dviem kalbomis, iš kur semiasi jėgų galynėtis su įvairiausiais su dvikalbyste susijusiais mitais, kaip sutikti žmonės ir artimieji reaguoja į šeimos pasirinkimą auginti dvikalbius vaikus ir kaip rasti laiko kiekvienai kalbai.
Spausdinti