*alt_site_homepage_image*
easyread

„Užsienio lituanistinių mokyklų mokytojų kalbinės nuostatos ir motyvacija“

Mokslinio darbo/tyrimo tikslas
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti užsienio lituanistinių mokyklų mokytojų kalbines nuostatas ir motyvaciją, atvedančią dirbti į lituanistinę mokyklą. Pasirinkta analizuoti tikslinė grupė – lituanistinių mokyklų mokytojai – labai daug prisideda prie lietuvių kalbos išlaikymo emigracijoje. Iš atliktų tyrimų matyti, kad lituanistinė mokykla yra antras pagal svarbumą veiksnys išlaikant kalbą po šeimos. Tačiau dabartinė emigracijos banga yra kitokia nei pokario, jos kitos emigracijos priežastys, kitokia politinė ir ekonominė situacija, tikslai, siekiai, kitas santykis su priimančia šalimi ir didesnis noras integruotis priimančios šalies visuomenėje. Taigi keliama mokslinė problema yra tokia – kokios yra dabartinės bangos emigrantų mokytojų nuostatos, kurie veiksniai yra svarbiausi: kalbos prestižas, istorinės aplinkybės ir kontekstas, socialiniai ir tradiciniai veiksniai ar kalbos vidinė sistema (nuostatų veiksnių sistema pagal Juvrianto 2016), palyginti juos su pokario bangos mokytojų nuostatomis. Ištirti, kas sudaro motyvacijos konstruktą (pagal vidinio „aš“ motyvacijos teoriją, Dörnyei 2014), kas atlieka čia lemiamą vaidmenį.
Autorius (-iai), tyrimą atlikusi institucija
Akvilė Matulionytė
Metai
2021
Dokumento rūšis
Studentų mokslinė praktika vasaros metu (LMT)
Informaciją pateikė
Vilniaus universitetas
Tema
Lituanistinis švietimas / lietuvių kalba
Spausdinti